Polityka Prywatności
Załącznik nr 1 do Regulaminu platformy sprzedażowej wiejskeskrzynka.pl
Polityka prywatności
§ 1
Warunki ogólne
1.
Niniejsza
Polityka Prywatności informuje o sposobach ochrony danych osobowych
użytkowników Platformy (zwanych dalej: Danymi Osobowymi) oraz korzystania przez
Platformę z tzw. plików cookies.
2.
Administratorem
danych osobowych Użytkowników Platformy jest Kujawsko-Pomorski Ośrodek
Doradztwa Rolniczego w Minikowie.
Adres:
Minikowo 89-122
NIP: 558-17-42-615
REGON 093222745
e-mail: sekretariat@kpodr.pl
3.
Zawartość
stron Platformy sprzedażowej stanowi własność Administratora danych i jest
prawnie chroniona.
4.
Administrator
oświadcza, że strony Platformy są wolne od treści naruszających prawa osób
trzecich lub obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności od treści
zawierających informacje, które powodują lub stanowią zagrożenie prywatności
lub bezpieczeństwa jakichkolwiek osób, nie zawierają informacji promujących
nielegalne działania bądź zachowania, które są obraźliwe, stanowią groźbę, są
nieprzyzwoite, zniesławiające lub oszczercze, wzbudzających rasizm,
prześladowanie z przyczyn etnicznych, kulturowych bądź religijnych, promujących
lub sprzyjających działaniom przestępczym, naruszających prawa osób trzecich, w
tym prawa własności intelektualnej lub stanowiące inną formę naruszenia dóbr
prawnie chronionych.
5.
Administrator
zobowiązuje się do dołożenia starań w celu zachowania należytego zabezpieczenia
danych osobowych Klienta.
§ 2
Informacje ogólne
1.
Rodzaj
zbieranych przez Administratora danych osobowych określa §4 niniejszej Polityki
Prywatności.
2.
Poza
danymi osobowymi, o których mowa w ust. 1 podczas korzystania z Platformy
sprzedażwoej Administrator zbiera i
gromadzi w sposób automatyczny informacje takie jak: adres IP, adres URL żądania,
identyfikator urządzenia, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach,
wybierane pozycje zakupowe, ilość czasu spędzona na stronie Platformy, data i
godzina korzystania z serwisu, typ przeglądarki, rozdzielczość ekranu, typ i
wersja systemu operacyjnego, a także inne podobne informacje, które jednak nie
mają charakteru danych osobowych.
§ 3
Cele zbierania Danych Osobowych
1.
Dane
osobowe Klientów będących osobami fizycznymi zbierane przez Administratora za
pośrednictwem Platformy sprzedażowej podawane podczas procesu rejestracji (tj.
dane określone w pkt. III, pp. 2 Regulaminu), które są oznaczone jako niezbędne
do świadczenia usługi drogą elektroniczną podawane w celu jej realizacji tj.
potwierdzenie złożenia zamówienia, zaksięgowanie płatności, wysyłka Zamówienia,
wystawienie rachunku, rozpatrywanie reklamacji.
2.
Dane
nie oznaczone jako niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną Administrator
może przetwarzać na podstawie odrębnie udzielonej zgody, w szczególności dla
celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji użytkowników z
przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług
świadczonych przez Administratora. W pozostałym zakresie, Administrator za
pośrednictwem Platformy przetwarza dane osobowe wprowadzone przez Klienta w
celu zapewnienia realizacji usługi i zawarcia Umowy Sprzedaży oraz w celu
zapewnienia bezpieczeństwa, administrowania Platformą sprzedażową lub usuwania
wad, usterek lub awarii Platformy.
3.
Za
zgodą użytkownika jego Dane Osobowe mogą być przetwarzane w celach
marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych.
§4
Podstawy prawne przetwarzania
danych osobowych
1.
Dane
osobowe Klientów będących osobami fizycznymi zbierane przez Administratora za
pośrednictwem Platformy podawane podczas procesu rejestracji (tj. dane
określone w pkt. III, pp. 2 Regulaminu), które są oznaczone jako niezbędne do
świadczenia usługi drogą elektroniczną podawane w celu jej realizacji tj.
potwierdzenie złożenia zamówienia, zaksięgowanie płatności, wysyłka Zamówienia,
wystawienie rachunku, rozpatrywanie reklamacji i są przetwarzane przez Administratora
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z
dnia 27 kwietnia 2016 r., Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1).
2.
Dane
nie oznaczone jako niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną Administrator
może przetwarzać na podstawie odrębnie udzielonej zgody, w szczególności dla
celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji użytkowników z
przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług
świadczonych przez Administratora. W pozostałym zakresie, Administrator za
pośrednictwem Platformy przetwarza dane osobowe wprowadzone przez Klienta w
celu zapewnienia realizacji usługi i zawarcia Umowy Sprzedaży oraz w celu
zapewnienia bezpieczeństwa, administrowania Platformą lub usuwania wad, usterek
lub awarii Platformy.
3.
Podstawą
prawną przetwarzania Danych Osobowych w celach marketingowych jest dobrowolna
zgoda użytkownika na przetwarzanie danych, w tym na profilowanie (art. 6
ust. 1 lit a) RODO.
4.
W
celu dopasowania treści stron internetowych, serwisów, aplikacji i innych
funkcjonalności do zainteresowań użytkownika Platformy, a także wykrywania
nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług Dane Osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (uzasadniony interes
administratora).
5.
Podanie
danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje
brakiem możliwości zawarcia Umowy.
§5
Prawa przysługujące użytkownikowi
dotyczące Danych Osobowych
1.
Każdemu
użytkownikowi Platformy, którego Dane Osobowe są przetwarzane w każdym czasie
przysługuje prawo do:
·
wniesienia
skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
·
przenoszenia
Danych Osobowych, które dostarczył Administratorowi, i które są przetwarzane w
sposób zautomatyzowany, a przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na
podstawie umowy, np. do innego administratora;
·
dostępu
do Danych Osobowych (w tym np. otrzymania informacji, które Dane Osobowe są przetwarzane);
·
żądania
sprostowania i ograniczenia przetwarzania (np. jeśli Dane Osobowe są
nieprawidłowe) lub usunięcia Danych Osobowych (np. w przypadku, gdy były one
przetwarzane niezgodnie z prawem).
2.
W
zakresie w jakim Dane Osobowe są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach
świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) użytkownik
może dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
·
prawo
do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie.
Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
·
prawo
do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Danych
Osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do
odczytu maszynowego.
3.
Uprawnienia
określone w niniejszej Polityce Klient może wykonać poprzez wysłanie
odpowiedniej wiadomości (w formie papierowej) na adres wskazany w pkt. I, pp. 2
Regulaminu.
4.
Każdy
Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania
dotyczących go Danych Osobowych opartego na przesłance niezbędności do celów
wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
Administratora lub przez stronę trzecią, w tym w szczególności wobec
przetwarzania na potrzeby marketingu, w tym profilowania (jeżeli nie ma innych
ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania nadrzędnych wobec interesów
Klienta).
5.
Jeżeli
przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez Klienta zgody, ma on
prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
wycofaniem.
§ 6
Dostęp do danych przez osoby
trzecie
1.
Dane
osobowe Klientów mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania
na mocy obowiązujących przepisów prawa.
2.
Dane
osobowe Klientów mogą być udostępniane podmiotom trzecim takim jak serwisy
płatności elektronicznych (zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany
przez firmę PayPro S.A. Ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, podmiotom prowadzącym
usługi księgowe, firmom przewozowym dostarczającym paczki z zamówionymi przez
Klienta Produktami.
3.
Do
danych osobowych zbieranych przez Administratora danych mają bezpośredni dostęp
jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora danych, uprawnione
osoby zajmujące się obsługą Platformy oraz producenci oferujący swoje produkty
na Platformie, którym zostały udzielone stosowne pełnomocnictwa.
4.
Dostęp
do danych Klientów posiadają również podmioty IT zapewniające obsługę Platformy.
5.
Dane
Osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
§ 7
Okres przechowywania danych
osobowych
1.
Dane
Osobowe mogą być przechowywane przez okres korzystania z Platformy, przy czym
mogą zostać usunięte po trzech latach od ostatniej aktywności danej osoby w
ramach Platformy, chyba że przepisy prawa (np. księgowe lub podatkowe) będą
zobowiązywać Administratora do dłuższego przetwarzania Danych Osobowych.
2.
Jeżeli
przetwarzanie Danych Osobowych jest uzależnione od zgody Klienta Dane Osobowe
mogą być przetwarzane dopóki nie zostanie ona cofnięta.
3.
Część
Danych Osobowych może być przechowywana dłużej na wypadek, gdyby Klient, miał
wobec Administratora jakiekolwiek roszczenia, w celu dochodzenia roszczeń przez
Administratora, lub w celu dochodzenia i obrony przed roszczeniami osób
trzecich.
4.
W
zależności od zakresu Danych Osobowych i celów ich przetwarzania mogą być one
przechowywane przez różny okres czasu:
a)
Dane
dotyczące prowadzenia Konta Klienta - przez okres jego utrzymywania w Platformie
internetowym i nie dłużej niż do momentu przedawnienia roszczeń związanych z
prowadzeniem Konta po jego usunięciu.
b)
Dane
związane z realizacją Zamówień - przez okres 3 lat od zakończenia roku w którym
dokonano sprzedaży, chyba że dalsze ich przechowywanie uzasadnione jest
terminem przedawnienia roszczeń.
c)
Dane
związane z realizacją działań marketingowych – do momentu zgłoszenia sprzeciwu,
d)
Dane
związane z realizacją procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy - przez okres
3 lat od zakończenia roku w którym rozpatrzono reklamację lub odstąpiono od
Umowy.
5.
W
każdym wypadku decyduje dłuższy termin przechowywania Danych Osobowych.
§ 8
Adresy IP i dane przeglądarki
1.
Adres
IP składa się z ciągu czterech liczb przedzielonych kropką, z których każda
posiada wartość pomiędzy 0 a 255 (np. 123.45.67.89). Z reguły adres IP jest
przydzielany automatycznie przez dostawcę użytkownika. Aby móc wyświetlać
stronę Platformy, serwer Administratora pobiera adres IP użytkownika i
zachowuje go w maskowanej formie, tzn. zostają zapisane tylko pierwsze trzy
liczby (np. 123.45.67.xxx). Niezależnie od tego, czy użytkownik posiada stały
lub dynamiczny adres IP, w wyniku powyższego nie można zidentyfikować danej osoby. W celu analizy
błędów taki maskowany adres IP jest zachowywany w protokołach serwera
sieciowego Platformy (tzw. pliki dziennika), a do celów statystycznych przez program analizy
sieciowej „Google Analytics“. Plik dziennika jest usuwany najpóźniej po siedmiu
dniach.
2.
Dane
przeglądarki. Serwer sieciowy Platformy pobiera dane przekazywane przez
przeglądarkę użytkownika i standardowo zachowuje ich część w plikach dziennika.
Wśród danych znajdują się informacje o systemie operacyjnym użytkownika,
wykorzystywanej przeglądarce, nazwie wyświetlanych informacji, momencie wejścia
na stronę internetową Platformy, stronie poprzednio odwiedzanej przez
użytkownika oraz ilości danych przekazywanych użytkownikowi. Na podstawie tych
danych nie można zidentyfikować danej osoby, ponieważ adres IP jest dostępny
tylko w maskowanej formie. Przekazane dane są także zachowywane i przetwarzane
w celu analizy błędów oraz w celach statystycznych w pliku dziennika.
§9
Pliki cookies
1.
Poprzez
piki “cookies” należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach
końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. W
szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z
której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny
numer. Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny
Administratora.
2.
Chodzi
przy tym z jednej strony o tymczasowe pliki cookie, które są automatycznie
usuwane w momencie zamykania przeglądarki, a z drugiej strony o tzw. trwałe
cookies, których maksymalna ważność wynosi do dwóch lat.
3.
Z
pomocą cookies możliwa jest analiza korzystania z strony internetowej Platformy,
przy czym nie chodzi o sposób korzystania ze strony konkretnej osoby, a
analizę, jak strona internetowa Platformy jest wykorzystywana w ogólności,
jakie informacje i jak często są wyświetlane, jakie obszary strony internetowej
są szczególnie intensywnie wykorzystywane, jak długo użytkownicy przebywają na
stronie internetowej lub na jej podstronach, gdzie ewentualnie znajdują się
nieprawidłowe linki itd. Dane pobrane w związku z tym są przechowywane
anonimowo lub zapisywane bez odniesienia do konkretnej osoby.
4.
Platforma
nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych
w plikach cookies.
5.
Podmiotem
zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym
do nich dostęp jest: Administrator.
6.
Pliki
cookies przeznaczone są do korzystania z Platformy.
7.
Administrator
wykorzystuje te pliki do:
a)
możliwości
logowania i utrzymywania sesji użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu,
b)
dopasowania
zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika,
przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami
wyświetlić stronę,
c)
do
tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji
użytkownika,
d)
tworzenia
analiz i statystyk, które przyczyniają się do zrozumienia preferencji
zakupowych osób, które korzystają z serwisu oraz dostosowania zawartości
serwisu do ich potrzeb. Ma to na celu umożliwienie osobom kupującym na naszej
Platformie zakup odpowiednich produktów dostosowanych do ich potrzeb,
e)
tworzenia
na przyszłość reklam, informacji marketingowych i handlowych, które mogą być
wysyłane na zasadach wyrażonych w odrębnej zgodzie.
8.
Standardowo
oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza
umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. Ustawienia te
mogą zostać zmienione przez Użytkownika w taki sposób, aby blokować
automatyczną obsługę “cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź
informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenia użytkownika. To oznacza,
że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej przez
Użytkownika, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu
końcowym. Jednak, w takiej sytuacji, korzystanie ze strony internetowej przez
Użytkownika może być utrudnione.
9.
Użytkownicy
Platformy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików
cookies. Pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu
poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym
celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu
operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik. Szczegółowe informacje o
możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach
oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Przykładowe opcje edytowania w
popularnych przeglądarkach:
- Mozilla
Firefox: www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Internet
Explorer: www.support.microsoft.com/kb/278835/pl
- Google
Chrome: www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Safari:
www.safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/
- Opera:
http://help.opera.com/Linux/9.60/pl/cookies.html.
10.
Administrator
informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą
uniemożliwić poprawne działanie Platformy.
11.
Korzystanie
z serwisu oznacza jednocześnie wyrażenie zgody przez użytkownika serwisu na
wykorzystywanie plików cookies.
§ 10
Zmiany Polityki Prywatności
Administrator danych zastrzega
sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności.
§ 11
Kontakt z Administratorem danych
Wszelkie dodatkowe pytania związane
z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres Administratora danych Adres Minikowo
1, 89-122 Minikowo lub na adres e-mail: sekretariat@kpodr.pl